B Vegetarian

Som många kanske inte vet är jag B vegetarian.
Om man är B vegetarian innebär det att man inte äter något sorts kött förutom fisk. Alltså kan jag äta fisk.
Många tänker säkert nu "men fisk är ju också ett djur!". Yes, but thats a choise. Fisk har ju ämnen som vi människor behöver som inte finns i vanliga djur.
Dessutom är detta bara en början för mig. Tänker bli hel vegetarian, men måste börja lite smått först så jag inte börja må illa som sist. (Har försökt bli vegetarian en gång förut, det gick inte så bra).
Har problem med att äta linser & bönor, det är även en anledning till att jag än så länge äter fisk.
-
Har varigt vegetarian sedan 23 augusti 2010 (sedan skolan började efter sommarlovet) alltså i lite mer än 3 månader.
Blev det eftersom jag inte tycker det är rätt att döda djur för mat, päls, skin osv. (jag vet att jag äger en äkta skin jacka. Blir jätte illamående varje gång jag tänker på det, men den är så snygg - nej det gör mig inte rättvis. Dock har jag inget imot de som äter kött - deras val)

Men vet ni vad som faktiskt är skit jobbig? Att vissa kötträtter är så sjukt GOTT.
Det jag saknar mest är faktiskt friterad kyckling & hamburgare. Åh så gott!
Börjar ärligt talat bli deprimerad över att inte kunna äta friterad kyckling! Det som är så himmelskt gott!
Fast när jag tänker på vilken plåga de stackars kycklingarna får, blir jag genast äcklad & håller mig till sallad! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0