INTE okej

Vet ni vad?
Efter 3 veckors praktik i en affär inser man att det inte är ett lätt liv där!
Vissa affärer från leverans flera gånger i veckan, andra mindre. Men saken är den att allt det ska galjas, larmas & hängas ut. Är det nya varor ska man även hitta plats till de bland rätt stil & rätt färg.
Det som även tar mycket tid som folk kanske inte tror men det är att "städa" butiken.
Tex. Hänga tillbaka kläder på rätt plats, vika om en hel klädhög som blivigt vält, plocka ut kläder ur prov rummen osv.
När jag var på H&M fick jag städa väldigt mycket på herr avdelningen.
Vet ni hur jobbigt det var när man hade sorterat allt fint i färg, storleksordning & stil, sedan kommer man nästa dag & allt är förstört?
Jag säger inte att ni måste hänga/vika tillbaka de i storleks ordning, men i alla fall på rätt plats! & att man tar med sig kläderna ut ur provrummet när man har prövat klart kläderna.
När man ägnar tiden åt att städa butiken tar det längre tid att få ut nya varor i affären. Visst är man många som jobbar där, men man hjälps åt!
Så här såg ett av provrummen ut när jag kollade igenom dom.
Dock hade jag redan vekt tillbaka de på rätt håll när jag kom på att fota de!
Detta var inte det värsta provrummet!

Min fin sorterade rea ställ... Till stökat till max!
& detta var bara 1 av 6 ställ på rea delen inne på herr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0